مقدمه
در دنیای امروز، برندها بیشتر از هر زمان دیگری به دنبال جلب توجه مخاطبان خود هستند. یکی از موثرترین روشها برای ایجاد ارتباط مستقیم با مخاطب، پوشش تصویری و پخش زنده رویدادها است. اگر تا حالا به مزایای پوشش تصویری و لایو استریم فکر نکردهاید، اکنون زمان آن رسیده است که با ما همراه شوید تا ببینید چطور میتوانید با استفاده از این ابزارهای نوین، برندتان را به مرحله جدیدی برسانید.
پوشش تصویری و پخش زنده رویدادها چه اهمیتی دارد؟
پخش زنده اینترنتی فرصتی منحصر به فرد برای تعامل با مخاطبان فراهم میکند و میتواند تصویر برند شما را نیز تقویت کند. با پوشش زنده یک رویداد، سمینار و … مخاطبان احساس میکنند که بخشی از تجربه شما هستند. این حس مشارکت باعث ایجاد رابطهای عمیقتر بین برند و مخاطب میشود و آنها را نسبت به برند شما وفادارتر میکند.
تاثیر پوشش تصویری و پخش زنده بر شناخت برند چیست؟
پوشش زنده میتواند به تقویت شناخت برند شما کمک کند. آمارها نشان میدهند که در سال ۲۰۲۳، حدود ۷۵٪ از برندهایی که از لایو استریم استفاده کردند، موفق به دو برابر کردن تعاملات خود شدند. وقتی شما یک رویداد را به صورت حرفهای پخش میکنید، مخاطبان برند شما را بهتر به خاطر میسپارند.
برای نمونه، برند Red Bull به شکلی عالی از پخش زنده برای تقویت تصویر برندش استفاده کرده است. آنها با پوشش زنده رویدادهایی مانند “سقوط از فضا” میلیونها بیننده را جذب کردند و نام برندشان را جهانی ساختند. شما هم دوست ندارید برندتان در ذهن مخاطبان ماندگار شود؟ همین حالا شروع کنید.
ایجاد اعتماد با پخش زنده
یکی از مهمترین مزایای پخش زنده، ایجاد حس اعتماد است. مخاطبان به برندهایی که به طور شفاف و واقعی با آنها در ارتباط هستند، بیشتر اعتماد میکنند. بر اساس تحقیقات، ۶۵٪ از مشتریان اعلام کردهاند که تمایل بیشتری به خرید از برندهایی دارند که به صورت زنده با آنها در ارتباط هستند. این اعتماد منجر به ایجاد روابط پایدار و طولانیمدت میشود. وقتی مخاطبان ببینند که شما در رویدادها به صورت واقعی و حرفهای عمل میکنید، آنها احساس میکنند که برند شما قابل اعتماد است. حتی این کار موجب میشود که مخاطب با خود بیاندیشد که حضورش برای برند و جایگاه برند، مهم بوده و در این موضوع خود را سهیم میداند.
پخش زنده، بهترین فرصت برای تعامل و ارتباط با مخاطب
در هنگام پخش زنده، شما این فرصت را دارید که با مخاطبان خود به صورت مستقیم در ارتباط باشید، سوالاتشان را پاسخ دهید و نظراتشان را بشنوید. بر اساس یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۳، ۷۰٪ از شرکتکنندگان گفتهاند که ترجیح میدهند از برندهایی خرید کنند که به صورت زنده با آنها تعامل دارند. این نوع ارتباط میتواند به افزایش وفاداری مشتریان کمک کند و آنها را نسبت به برندتان پایبندتر کند.
با پخش زنده، همه شما را خواهند دید!
پخش زنده به شما این امکان را میدهد که به طیف وسیعتری از مخاطبان دسترسی پیدا کنید. حتی اگر افراد نتوانند به صورت حضوری در رویداد شرکت کنند، میتوانند از طریق اینترنت آن را دنبال کنند. برند Nike به عنوان مثال، از لایو استریم برای معرفی محصولات جدید خود استفاده کرد و توانست به بیش از ۲ میلیون بیننده دسترسی پیدا کند یا برای نمونه، برند Apple رویداد مهم سالیانه خود را با لایو استریم در معرض دید جهان قرار میدهد. آیا شما هم به دنبال گسترش دسترسی خود به مخاطبان جدید هستید؟ با گودلایو همراه شوید.
“بخوانید:20 نکته کلیدی برای موفقیت در پخش زنده کنفرانسها و سمینارها”
پخش زنده و تاثیر بر روابط عمومی سازمانها
پخش زنده همچنین به بهبود روابط عمومی برندها کمک میکند. با روایت داستان برند خود به صورت زنده، خبرنگاران و رسانهها راحتتر میتوانند در مورد شما محتوا تولید کنند. این موضوع باعث افزایش دیده شدن برند شما و نفوذ بیشتر در بازار میشود. برند Coca-Cola با پخش زنده رویدادهای اجتماعی، به رسانهها کمک کرده تا محتوای بیشتری درباره آن تولید کنند و در نتیجه تأثیرگذاری برندشان را افزایش داده است.
در نهایت، پخش زنده میتواند نتایج بسیار مثبتی برای سازمان شما به همراه داشته باشد. از افزایش تعاملات اجتماعی گرفته تا بهبود شناخت برند، مزایای پوشش زنده کاملاً مشهود است. بر اساس یک گزارش، ۸۵٪ از برندهایی که از پخش زنده استفاده کردهاند، شاهد افزایش چشمگیری در فروش خود بودهاند. این فرصت میتواند به رشد و پیشرفت سازمان شما کمک کند.
نتیجهگیری
در دنیای دیجیتال امروز، پوشش تصویری و لایو استریم به ابزارهایی ضروری برای موفقیت برندها تبدیل شدهاند. با استفاده از خدمات یک تیم حرفهای مثل گودلایو، میتوانید از تمامی مزایای پخش زنده بهرهمند شوید و برند خود را به سطح جدیدی برسانید. همین حالا اقدام کنید و همکاریتان را با تیم تخصصی گودلایو آغاز کنید.